Motolotnia Jazz ze skrzydłem STRATUS jest rozwinięciem poprzednich konstrukcji typu Blues i Blues PLUS. Doświadczenia zbierane od końca lat osiemdziesiątych po dzień dzisiejszy podczas lotów szkoleniowych, zawodniczych oraz wykonywanych w trudnych warunkach terenowo-pogodowych zaowocowały konstrukcją o bardzo dobrych właściwościach aerodynamicznych, pilotażowych, a jednocześnie wytrzymałą, ergonomiczną, lekką i niezawodną. Świadczą o tym osiągane na tym sprzęcie wyniki sportowe (na osiem medali zdobytych przez Polaków w Mistrzostwach Europy i Świata sześć zdobyto na motolotniach Jazz ze skrzydłem STRATUS plus jeden na wózku motolotni Jazz, do tego 14 tytułów Mistrza Polski w obu klasach na motolotniach Jazz lub wcześniejszych konstrukcjach firmy KOMPOL), ciągłe "testy" twardych lądowań wykonywane przez uczniów oraz uznanie pilotów krajowych i zagranicznych.
Prędkości użytkowe motolotni (70 - 130 km/h), stosowanie silników zużywających od 7 do 12 dm³ benzyny na godzinę lotu oraz standardowych czterdziestolitrowych zbiorników paliwa pozwala na jednorazowe wykonywanie kilkugodzinnych, kilkusetkilometrowych przelotów. Duża odporność sprzętu na nierówności terenu przygodnego (łąki, rżyska) w połączeniu z krótkim startem i lądowaniem gwarantują niezależność w wyborze lądowisk. Wykorzystanie zwykłej benzyny samochodowej zapewnia ciągłą dostępność paliwa. Łatwość montażu i demontażu sprzętu oraz jego transportu dodatkowo zwiększa możliwości użytkowania motolotni. Opcjonalne stosowanie, zamiast kół, pływaków w lecie i nart w zimie uatrakcyjnia loty w różnych porach roku. Poniżej część pucharów zdobytych na zawodach mikrolotowych przez Alka Dernbacha oraz Joannę i Tomka Królikowskich |